مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اسفند 1398 ساعت 10:302020-03-10بين الملل

انتخابات حماس | ابقای هنیه، بازگشت مشعل یا صعود السنوار؟


انتخابات داخلی حماس برای تعیین اعضای این جنبش قرار است در تابستان سال آینده برگزار شود و رقابت اصلی بر سر بارزترین پست یعنی ریاست دفتر سیاسی حماس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حماس طی چندماه آینده –تابستان 2020- برای انتخابات جهت تعیین رییس جدید دفتر سیاسی خود آماده می شود.

اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در گفت وگویی با شبکه المیادین در سوم مارس اعلام کرد، انتخابات داخلی حماس هر چهار سال یک بار برگزار می شود و این حق هر شخصی از جمله خالد مشعل است که برای آن نامزد شود.

بر اساس گزارش الخلیج آنلاین ، حماس بر اساس قوانین و لوایح داخلی خود، سران سیاسی اش را در سطح نوار غزه، کرانه باختری و خارج از فلسطین هر چهار سال یک بار انتخاب می کند.

بارزترین این سمت ها در حماس ریاست دفتر سیاسی است که این بار به میدان رقابت میان شخصیت های سیاسی و امنیتی تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش آمده: شاخص ها تأکید می کند که شانس هنیه برای باقی ماندن در کرسی ریاست حماس بیشتر است اما صحبت هایی نیز در داخل این جنبش وجود دارد مبنی بر اینکه با توجه به مطالبات مرحله فعلی، مشعل به ریاست حماس از خارج از غزه باز خواهد گشت.

احمد یوسف از سران حماس که پیشتر سمت مشاور سیاسی هنیه را بر عهده داشته، اعلام کرد، فرصت رسیدن مشعل به کرسی ریاست نزدیک به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات حماس | ابقای هنیه، بازگشت مشعل یا صعود السنوار؟

انتخابات حماس | ابقای هنیه، بازگشت مشعل یا صعود السنوار؟